Sabtu, 30 November 2013

Expression

Class Expression
Where gonna go?
Mau kemana?
I get a class.
Saya masuk.
You gotta class.
Kamu ada kelas.
How was class?
Gimana kelasnya/belajarnya?
 Why were you absent?
Kenapa gak masuk?
I'm over loaded with homework today.
PR ku banyak banget  hari ini.
I can't be late again.
Saya gak boleh terlambat lagi.
 Mr. Black class is boring.
kelasnya Bpk Black membosankan.
How was the exam?
bagaimana ujiannya?
Wait, I'll go with you.
Tunggu, aku akan pergi sekarang.
I forget my book.
Buku saya ketinggalan.
Don't walk too far, I can't keep up wiht you!
Jangan berjalan terlalu jauh, saya tidak bisa menyusul.
I'll get you a seat.
Saya  akan ambilkan kursi untukmu.
You forget to tighten up your button.
Kancing bajumu ada yang terbuka.
You can't ceat in the exam.
Kamu gak boleh nyontek.
Who's tutoring you?
Siapa yang mengajarimu?
English is not my thing.
Bahasa inggris bukanlah ahliku.
Let up for a minute, you can't study all day.
Istirahatlah sebentar, jangan belajar terus.
The exam is around the corner.
Ujiannya sudaha dekat.
 
 

Tidak ada komentar:

Posting Komentar